Ajankohtaista
Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeen pelikehittämisprosessi käynnistyi 2.11. hankkeen ensimmäisellä Pelilabra-työpajalla. Pelikehittäjäryhmään etsittiin osallistujiksi nuoria aikuisia, joilla on itsellään kokemustaustaa lastensuojelun tuen piiristä itsenäiseen asumiseen siirtymisestä.
Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeen pelikehittämisprosessi käynnistyi 2.11. hankkeen ensimmäisellä Pelilabra-työpajalla. Pelikehittäjäryhmään etsittiin osallistujiksi nuoria aikuisia, joilla on itsellään kokemustaustaa lastensuojelun tuen piiristä itsenäiseen asumiseen siirtymisestä.
Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeessa päästiin marraskuun alussa odotettuun pisteeseen: lastensuojelun kokemustaustaisista nuorista koostuvan pelikehittäjäryhmän toiminta käynnistyi.
Herään aamulla omasta, mukavasta sängystä. Kahvinkeitin on ajastettu, ja aamupalan jälkeen siirryn työhuoneeseen tekemään etätöitä. Koira nukahtaa viereeni sohvalle. Yhteistyökumppanilta kilahtaa sähköposti, joka muistuttaa tänään vietettävästä Asunnottomien yöstä.
Haemme nuoria aikuisia Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeen pelikehittämisryhmään!
Projektissa kehitämme pakopelejä lastensuojelun tuen piiristä itsenäiseen asumiseen siirtyville nuorille.
Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeessa kehitämme pakopelejä, joiden avulla voidaan käydä läpi itsenäisen asumiseen liittyviä asioita jo ennen varsinaista muuttopäivää.
Äskettäin käynnistyneessä Diakin ja Nuorten Akatemian hankkeessa kehitetään pakopeli, jolla tuetaan itsenäistyvien lastensuojelutaustaisten nuorten asumistaitoja. Heikot asumis- ja arjen taidot saattavat johtaa jopa asunnottomuuteen. Pelillisin keinoin näitä taitoja voidaan opettaa innostavalla tavalla, kirjoittavat Joakim Zitting ja Sonja Hämäläinen Dialogi-mediassa.
Diakin ja Nuorten Akatemian yhteisessä Pakopeli itsenäisyyteen -hankkeessa tuotetaan pakopeli nuorille. Tarkoituksena on, että lastensuojelun ja jälkihuollon ammattilaiset voivat hyödyntää peliä nuoren itsenäistymis-, aikuistumis- ja asumistaitojen mielekkään opettelun tukemisessa ja mahdollisten haasteiden puheeksi ottamisen välineenä.